Europas samlingspunkt för akademiker

University Positions är ett av Europas ledande karriärnätverk inom universitet, högskola och forskning. Vi har sedan starten 2004 hjälpt alla Europas högskolor, universitet och forskningsinstitut med att hitta den mest kompetenta och kvalificerade personalen.

Karriärnätverket University Positions erbjuder ett brett spektra av lediga tjänster inom forskning och högre utbildning från Europas alla länder. Via University Positions finner du de senaste karriärmöjligheterna från universitet, högre utbildning samt forskningsföretag.

Söker du jobb på något av Europas universitet eller forskningsinstitut?

Vårt karriärnätverk erbjuder dig som söker efter jobb inom den akademiska världen en mängd lediga tjänster via någon av våra regionala landsportaler vilka har de senaste jobben från respektive lands universitet, högskolor och forskningsinstitut. För att se vilka jobberbjudanden som finns tillgängliga i respektive land, vänligen klicka dig in på någon av följande portaler i vårt karriärnätverk:

Samtliga internationella befattningar samlas på vår europeiska portal: www.universitypositions.eu

Få de senaste karriärmöjligheterna direkt i din e-post

Via vårt skräddarsydda matchningssystem kan du enkelt och helt gratis få de senaste jobbmöjligheterna som passar just dig.
Välkommen att registrera dig idag!

En del av Linti Group

University Positions är sedan våren 2019 en del av Linti Group AB. Linti Group är en svensk startup från Stockholm, verksamt inom Human Resources. Linti Groups vision är en jämställd arbetsmarknad utan kompetensbrist. En arbetsmarknad där varje individ har möjlighet att nå sin fulla potential genom att vara på rätt plats och må bra och känna glädje på jobbet.

Linti Groups tjänsteutbud innefattar paketerad och kurerad jobb- och karriärdata, arenor för arbetsgivarekommunikation och jobbsökarsajter. Linti Group vill att mötet mellan arbetsgivare och arbetstagare ska leda till en lika harmonisk som produktiv symbios där alla är vinnare.